Eerste keer parachutespringen Landing. Wat te weten.
De parachutesprong is een van de belangrijkste onderdelen van de parachutesprong, ook bij een tandemparachutesprong. Het bestaat uit gecoördineerde invoer door de skydive-instructeur om de afdaling en de voorwaartse beweging van de parachute te vertragen. De meeste landingen zijn zeer goed uitgevoerd, eindigend met de springers die soepel landen en op hun voeten lopen. Net als vliegtuigpiloten leren parachutisten hun parachute in de wind te landen. Deze kleine hulp van moeder natuur helpt enorm bij het moment van landen, ook bij je eerste parachutesprong.
Als we aan parachutespringen denken, zijn de beelden die in ons opkomen meestal van mensen in een vrije val. Maar zodra je je eerste keer parachutespringen boekt, schieten er een heleboel scenario’s door je hoofd en… – ‘OMG, als ik spring, moet ik landen!’ – kan er een van zijn. Tijdens onze skydiving-geschiedenis kwamen veel springers naar ons toe met de vraag over hun eerste keer skydiven, waarschijnlijk zou jij een van hen zijn. Het doel van dit artikel is om je te helpen kalm te blijven, een betere parachutesprong te maken en veel plezier te hebben!
Evolutie
Laten we eens kijken hoeveel de skydiving-apparatuur de afgelopen jaren is geëvolueerd. Ik verzeker je dat wat je gaat lezen je zeker zal helpen om wat meer te kalmeren.
Parachutes zijn tegenwoordig een opmerkelijk hi-tech systeem. Nee, ze hebben geen automatische piloot om te landen, maar wel om te openen. Een ding dat maar heel weinig mensen weten, is dat alle parachutes voor tandem-skydives een automatisch activeringsapparaat hebben – AAD. Deze elektronische “beschermengel” kan de reserveparachute automatisch inzetten in geval van nood – of als je instructeur het “vergeet”! (Voor het geval je dacht dat dat zou kunnen gebeuren. LOL)
Maar de technologie waarbij de skydiving-apparatuur betrokken is, is in veel andere aspecten van de skydiving-industrie geëvolueerd. De normen voor productontwikkeling en testen die in een parachutesysteem worden gebruikt, lijken sterk op die voor de luchtvaartindustrie. In feite moeten alle kritieke onderdelen van de parachute worden gecertificeerd door de Federal Aviation Administration (FAA) voordat ze op de markt worden gebracht. Maar de skydiving-industrie heeft ook zijn eigen normen, uitgegeven door de Parachute Industry Association – PIA. Deze organisatie zet zich in voor het bevorderen van de groei, ontwikkeling, training en veiligheid van civiel en militair parachutespringen.
Een paar jaar geleden nam Silicon Valley Skydiving deel als testplatform voor een parachutefabrikant. De ontwikkelaars hadden een testlocatie nodig voor parachutespringen in de buurt van Monterey Bay om een dummy-jumper te laten vallen. Dat gaf ons de kans om veel meer te weten te komen over alles wat achter het ontwikkelen en testen van een parachute gaat.
Opleiding
De manier waarop we parachutespringen onderwijzen en trainen is geëvolueerd, met name de canopy-vliegtraining, die de hoofdrol speelt tijdens een parachutesprong. Naarmate parachutes betrouwbaarder werden, begonnen fabrikanten meer te investeren in hun prestaties. Dit resulteerde in luifels die veel leuker zijn om mee te spelen, maar die betere pilootvaardigheden vereisten. Dit leidde ertoe dat parachutisten nieuwe manieren van trainen ontwikkelden om gelijke tred te houden met de evoluerende prestaties van de nieuwe parachutistenluifels.
Een van de vorderingen in training en opleiding was de ontwikkeling van Advanced Parachute Control Courses. Die cursussen kunnen in elk stadium na het parachutespringen worden gevolgd. Hoewel het verplicht is voor elke skydiver die zijn B-licentie aanvraagt nadat hij 50 sprongen heeft bereikt. Het belangrijkste doel van deze cursussen is om parachutisten de basisvaardigheden aan te leren om nauwkeurigheid en veiligheid te ontwikkelen bij hun landingen. Dit gebeurt in een zeer vroeg stadium van de skydiving-opleiding, lang voordat ze zelfs maar kunnen overwegen om skydiving-instructeur te worden. Een instructeurskwalificatie vereist ten minste twee jaar in de sport en nog eens 500 sprongen om er zelfs voor in aanmerking te komen.
Tandem Eerste keer parachutespringen Landingen
Terwijl je hoog zit, kan je instructeur je misschien zelfs uitnodigen om de parachute even te besturen, misschien kun je zelfs een paar bochten proberen. Maar op een bepaalde hoogte zullen ze de parachute weer volledig onder controle krijgen voor de landing. – Natuurlijk! Zij zijn degenen met ervaring, volledig getraind en in staat om de parachute precies naar het landingsgebied te vliegen, de parachute te vertragen en te landen.
De laatste 30 seconden zijn het belangrijkste onderdeel van je tandem skydive en je kunt er zeker aan bijdragen om je landing nog beter te maken. Houd er rekening mee dat je meer bent dan alleen een passagier, en in dit stadium maak je ook deel uit van het landingsgestel. Op dit moment kun je er zeker van zijn dat je gaat horen: Legs Up! Benen omhoog! Benen omhoog!
Om u te helpen de reden hierachter te begrijpen, kijkt u naar deze foto van een vliegtuig dat op het punt staat te landen. Om dit een soepele landing te laten zijn, moet het achterwiel voor het neuswiel de grond raken.
Hetzelfde geldt voor een eerste keer parachutespringen, waarbij de voeten van je instructeur het achterwiel zijn en die van jou het neuswiel.